Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Flix i DKMS: podróż, która może uratować życie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. DKMS, FlixBus

Podziel się ze znajomymi:

Flix, globalny lider technologii w branży transportowej oraz DKMS, międzynarodowa organizacja non-profit zajmująca się ratowaniem życia pacjentów chorujących na nowotwory krwi i inne choroby układu krwiotwórczego, rozpoczęli długofalową współpracę. Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób krwi oraz zachęcanie do rejestracji jako potencjalny dawca szpiku w kilku krajach. Dzięki wspólnej inicjatywie Flixa i DKMS podróż staje się okazją do wsparcia osób, dla których jedyną szansą na powrót do zdrowia jest pomoc „bliźniaka genetycznego”.

Co 27 sekund ktoś na świecie dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi lub inną poważną chorobę układu krwiotwórczego. W Polsce nowa diagnoza stawiana jest co 40 minut. Współpraca DKMS i Flixa pod hasłem „Podróż po życie” ma na celu ułatwienie procesu rejestracji jako potencjalny dawca szpiku. Podróżni korzystający z Wi-Fi na pokładzie FlixBusa i FlixTraina w Niemczech, Polsce, Chile, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych zostaną przekierowani na specjalną stronę internetową, na której mogą rozpocząć proces rejestracji za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Choć 25% pacjentów w Polsce znajduje zgodnego dawcę krwiotwórczych komórek macierzystych wśród członków rodziny, to aż 75% musi polegać na niespokrewnionych dawcach. Pomimo 42 milionów zarejestrowanych potencjalnych dawców na całym świecie, wciąż co piąty polski pacjent nie znajduje zgodnego „bliźniaka genetycznego”. Misją DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego potrzebującego przeszczepienia szpiku pacjenta. Organizacja non-profit realizuje ją w 7 krajach na 5 kontynentach, aby edukować, powiększać pulę zarejestrowanych dawców i tym samym zwiększać szanse pacjentów z nowotworami krwi na znalezienie „bliźniaka genetycznego”.

Wspólne zaangażowanie z misją społeczną

Kampania wykorzystuje międzynarodowy zasięg Flixa oraz jego infrastrukturę cyfrową. Pasażerowie spotykają się z prostymi, angażującymi komunikatami na ekranach swoich urządzeń mobilnych podczas podróży, co ułatwia zapisanie do bazy potencjalnych dawców szpiku. Według dyrektor generalnej DKMS-u Elke Neujahr:

– Każda podróż ma potencjał, by zmieniać życie – zarówno tych, którzy podróżują, jak i tych, którzy czekają na drugą szansę. Dzięki współpracy z Flixem zaangażowanie podróżnych zyskuje kolejny pozytywny wymiar.

– W Polsce wciąż co 5. pacjent nie znajduje zgodnego dawcy szpiku – to liczba, za którą kryją się prawdziwe historie, codzienna niepewność i ogromna nadzieja. Dzięki współpracy z Flixem docieramy do tysięcy osób w naturalnym rytmie ich dnia – bez zakłócania go, za to z ważnym przekazem – komentuje Agnieszka Wodzińska, wiceprezes fundacji DKMS i dodaje:

– Rejestracja jako potencjalny dawca to świadoma decyzja wymagająca refleksji, ale możliwa do podjęcia w prosty sposób. Kampanią chcemy przypominać, że nawet w pozornie zwyczajnych okolicznościach możemy zrobić coś, co ma realne znaczenie dla drugiego człowieka.

Jak dodaje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej:

– Nasza współpraca z DKMS pokazuje, że każda podróż może mieć głębszy sens. Pasażerowie FlixBusa zyskują szansę, aby podczas podróży podjąć decyzję, która może uratować komuś życie. Dołączenie do grona potencjalnych dawców szpiku będzie możliwe po prostu w autobusie w trakcie przejazdu, taki drobny gest a może uratować życie. Do dzieła!

Kto może się zarejestrować?

Potencjalnym dawcą może zostać każda zdrowa osoba w wieku 18-55 lat, mieszkająca w Polsce, o wskaźniku masy ciała (BMI) powyżej 16,5 i nie wyższym niż 40. Bezpłatny pakiet rejestracyjny można zamówić ze strony: www.dkms.pl.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij